تالاب‌هاي فارس در مسير احيا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تالاب‌هاي فارس در مسير احيا
نوشته شده در دو شنبه 18 بهمن 1389
بازدید : 55
نویسنده : مولوی
باران هاي اخير در استان فارس تالاب هاي خشکيده استان را جان دوباره بخشيد و درياچه هاي مختلف را در مسير احيا قرار داد.

به گزارش مهر از شيراز، خشکسالي هاي مستمر سه سال اخير در استان فارس تالاب هاي ارزشمند اين استان را به ورطه نابودي کشانده بود و در پي آن درياچه هايي که در اين استان محل زيست گونه هاي ارزشمند آبزي و کنار آبزي به شمار مي رفتند به کلي خشک شدند.

اما اين روزها باران هاي گسترده اي استان فارس را فراگرفت و باعث شد که بستر خشکيده تالاب هاي استان کمي آبگيري شود و اميد به احياي آنها در دل دوستداران محيط زيست بيش از پيش باقي بماند.

در اين خصوص مدير کل حفاظت از محيط زيست استان فارس گفت: با توجه به بارش هاي خوبي که در استان فارس داشتيم گرچه در سال هاي گذشته شاهد خشکسالي هاي مداوم در اين استان بوديم اما اين بارش ها تاثيرات خوبي بر آبگيري درياچه هاي استان داشته است.

حسينعلي ابراهيمي کارنامي با بيان اينکه به دليل خشک شدن لايه هاي کف درياچه ها مقدار قابل توجهي آب در درياچه هاي استان جمع نشده، عنوان کرد: اما با اين وجود وضعيت درياچه هاي مهم استان فارس خوب است و فقط دو درياچه کافتر و بختگان به طور کامل خشم هستند.

مدير کل محيط زيست استان فارس تصريح کرد: چشمه گمبان در درياچه پريشان آب دار و نيم هکتار از آن آبگيري شده به گونه اي که قسمتي از درياچه که در نزديکي هاي گمبان است احيا شده و پرندگاني ازجمله مرغابي و ... به اين محدوده آمده اند.

وي در خصوص دو درياچه طشک و ارژن نيز گفت: هشت تا 10 هکتار از درياچه ارژن به نسبت آبگيري شده و درياچه طشک نيز وضعيت به نسبت خوبي دارد.

«کارنامي» با اشاره به اينکه ، درياچه مهارلو نيز وضعيت به نسبت خوبي دارد، در خصوص دو درياچه مهم ديگر استان نيز اظهار داشت: در درياچه هاي کافتر و بختگان نيز بارشهاي اخير بي تاثير بوده که در صورتيکه تداوم بارندگي در استان فارس وجود داشته باشد اين دو درياچه نيز آبگيري خواهند شد.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: